Назад к списку

Правила гри у більярд

Російським більярдом (або пірамідою) є збірне іменування ряду різновидів гри на більярді. Російський більярд - це різновидність лузного більярду, що має свої особливі вимоги до обладнання для гри. Існує кілька офіційних видів піраміди, найбільш прості з яких правила американки (вільної піраміди). Всі змагання з російського більярду проходять на інвентарі,що відповідає технічним вимогам ФРБ (Федерація Російського більярда). 

Головні параметри: розміри стола 3600 х 1800 мм; діаметр кулі 68 - 70 мм, розмір кутових луз 72-73 мм, середніх луз 80 -81 мм.розстановка куль.  До старту партії все 15 прицільними кулями за допомогою трикутника ставляться щільно один до одного. Центр переднього кулі повинен бути на задній відмітці, основу піраміди розташовують паралельно задньому борту. 


Удар по битку виконується наклейкою кия у напрямку поздовжньої осі. При ударі мінімум одна нога більярдиста повинна мати контакт з підлогою. Всі кулі повинні стояти нерухомо, а забиті в порушення правил, не замовлені, а також такі, що вискочили потрібно виставляти. Удар закінчується при зупинці всіх куль, які перебувають на столі. За неправильні удари призначається штраф. До таких відносять: Подвійний удар - при ньому наклейка кия стикається з битком двічі. Просув - при цьому ударі гравцем проштовхується одночасно прицільну кулю і биток. Натиск - при ньому битком вдавлюється дотичний з ним (або знаходиться близько лузи) прицільний в саму лузу або, вдавлюється бортова куля, що переміщує його в іншу позицію. Промах - при ньому биток не стикається ні з одним прицільним.

Розіграш права першого удару. Правило першого удару.  Гравці знаходяться біля переднього борта на різних сторонах від поздовжньої лінії. Місце вони вибирають за згодою або жеребом. Потім більярдисти встановлюють по кулі в будинку і наносять одночасний удар, посилаючи їх до заднього борту. Вибір отримує той, чия куля, зрикошетила від заднього борту, зупиниться найближче до переднього борту.Розіграш програний, коли куля:НЕ доторкнувся до заднього борту;доторкнувся з довгим бортом;перетнув повдовжню лінію;вискочив або впав у лузу.

 Куля є зіграна, коли в результаті вірного удару вона потрапляє в лузу. Більярдист зберігає право зробити наступний удар.

Якщо під час удару він зупинився в створі лузи в нестійкому положенні, а потім впав у неї до завершення удару, то він вважається зіграним. Якщо ж він впав в лузу вже після завершення удару або через струс столу, то такий не буде зарахований, суддя встановить його на початкове місце. 

Вискочив визнається той, який покинув під час удару поверхню столу, не впавши в лузу. Прицільна куля, що вискочила ставиться після удару на задню відмітку, штраф не накладається, зіграні більярдистом зараховуються. Якщо стіл залишає биток, то гравець отримує штраф, забиті їм кулі не йдуть в залік, а биток ставиться на стіл, виходячи з правил конкретної гри. Якщо куля, яка покинула ігрову поверхню більярдного столу, зачепить над нею одяг гравця або кий, то це буде порушення правил, за нього накладається штраф. Якщо він повертається на стіл, то залишається в грі, а якщо залишає його, то вважається таким, що вискочив. Не вважається порушення правил, якщо куля зачіпає освітлювальні прилади, скобу лузи або верхні частини бортів, а потім повернеться на стіл 

Чи не замовлені, забиті в порушення правил і вискочили прицільні виставляються суддею на задню відмітку. Якщо ця відмітка зайнята, то їх ставлять близько (але не прямо в щільну) до загороджує кулі по поздовжній лінії у напрямку до заднього борту. Якщо дана частина поздовжньої лінії вже зайнята, то він виставляється в бік центральної позначки. 

Суперник входить в гру тоді, коли гравець не зіграв кулю або порушив правила. Якщо вона б'є бильярдиста накладено штраф, то його суперник, може з урахуванням ситуації, що на столі ситуації вимагати виконати наступний удар, сказавши: «Грай далі». Незафіксований виграш Якщо через неуважність судді і суперників гра продовжилася незважаючи на той факт, що більярдист виграв в партії (зіграв вісім або заробив 71 очко і більше), то при виявленні даної обставини йому відразу присуджують перемогу в партії, не дивлячись на які відбулися далі події. 

Штраф в російській більярді накладається в таких випадках: 

 - коли удар проведена не наклейкою кия; 

 - коли черговий удар виконаний до завершення попереднього;

- коли після удару биток вилетів за межі ігрової поверхні;

 - за нанесення подвійного удару (просув); за туш будь-якого з куль на поверхні більярдного столу під час гри - києм, крейдою, машинкою, руками, елементами одягу і т. п .; 

 - коли початковий удар зроблений по битку, що знаходиться за межами будинку (Моска, РП); за невиконання гравцем правил відіграшу; 

- за промах; 


1. «Піраміда вільна» 

 Гра ведеться стандартним комплектом куль. У якості битка в процесі гри при будь-якому ударі можна використовувати будь-яку кулю, яка відрізняється від початкового удару.Мета гри в «Піраміду вільну» - раніше суперника забити в лузи вісім будь-яких куль ( «своїх» і «чужих»).Початкове положення куль відповідає «Загальних правил Піраміди».Початковий удар проводиться відповідно до «Загальними правилами Піраміди».ведення гри. Гра не є замовною. Гравець продовжує серію ударів поки не завершить партію, забивши вісім куль, або не заб'є кулю внаслідок правильного удару, або порушить правила гри.Якщо правила гри не порушені і жоден з куль не забита, в гру вступає суперник, приймаючи цей стан справ куль на столі. Гра триває будь-якою кулею і в будь-яку лузу.Якщо правила гри порушені, то діють відповідно до "Загальними правилами Піраміди". Гра триває будь-якою кулею і в будь-яку лузу.

2. «Піраміда комбінована» 

 Гра ведеться стандартним комплектом куль. Як биток в процесі всієї гри використовується куля без номера, що відрізняється від інших кольором.Мета гри в «Піраміду комбіновану» - раніше суперника забити вісім будь-яких куль ( «своїх» і «чужих»).Початкове положення куль відповідає «Загальних правил Піраміди».Початковий удар проводиться відповідно до «Загальними правилами Піраміди».Ведення гри. Гра не є замовною. Гравець продовжує серію ударів поки не завершить партію, забивши вісім куль, або не заб'є кулю внаслідок правильного удару, або порушить правила гри.Якщо правила гри не порушені і при цьому не забита куля, в гру вступає суперник, приймаючи цей стан справ куль на столі.Якщо правила гри порушені, то діють відповідно до "Загальними правилами Піраміди". Якщо биток при цьому не покинув ігрове поле столу, гра триває з позиції, що склалася. Якщо биток залишає ігрове поле столу, він вводиться в гру ударом "з руки з будинку"Якщо гравець забиває биток в лузу від прицільної кулі, він отримує право продовжити гру битком "з руки з будинку". Перед черговим ударом він знімає зі столу будь-який з прицільних куль до себе на полицю в розрахунок за забитий биток.

3. «Піраміда динамічна»Гра ведеться стандартним комплектом куль. Як биток в процесі всієї гри використовується куля без номера, що відрізняється від інших кольором.При грі слід керуватися "Загальними правилами Піраміди», а також такими.Мета гри в «Піраміду динамічну» - раніше суперника забити вісім будь-яких куль ( "своїх" і "чужих").Початкове положення куль відповідає «Загальних правил Піраміди».Початковий удар проводиться відповідно до «Загальними правилами Піраміди». Ведення гри. Гра не є замовною. Гравець продовжує серію ударів поки не завершить партію, забивши вісім куль, або не заб'є кулю внаслідок правильного удару, або порушить правила гри.Якщо правила гри не порушені і жоден з куль  не забита, в гру вступає суперник, приймаючи цей стан справ куль на столі.Якщо правила порушені, то суперник порушника має вибору: він може продовжити гру битком "з руки" з будь-якого місця столу або зняти за штраф кулю зі столу на полицю і продовжити гру з позиції, що склалася.Якщо в лузу забитий биток від прицільної кулі, то гра також триває битком "з руки" з будь-якого місця столу. Гравець при цьому знімає зі столу до себе на полицю будь-яку кулю в розрахунок за забитого "свояка".При грі "з руки" з будь-якого місця столу завжди грає винятково "чужий" . Якщо при цьому ударі в лузи падають і інші "чужі" кулі, то вони зараховуються. Але якщо при цьому ударі падає в лузу і "своя" куля, то він не зараховується. Штраф при цьому не накладається, забиту кулю зараховується, удар переходить до суперника. Гра триває "з руки" з будь-якого місця столу. 

4. «Піраміда класична»Гра ведеться стандартним комплектом нумерованих куль (c 1 по 15) і одним - без номера. Як битка в процесі всієї гри використовується куля без номера, що відрізняється від інших кольором.Мета гри в «Піраміду класичну» - раніше суперника забити 71 очко або більше.Початкове положення куль. Всі прицільні кулі розставляються на ігровій поверхні столу в формі трикутної піраміди з урахуванням їх номерів. У вершину піраміди (головним кулею) встановлюється куля з номером 4, його початкове положення - на третій точці стола. Нижче четвірки розташовуються інші прицільні кулі впритул до неї і один до одного в чотири ряди, утворюючи піраміду. Перший ряд складають кулі з номерами 5 і 6; другий ряд - 7, 15, 8; третій ряд - 9,13,14,10; четвертий ряд - 2,1,12,11,3. Останній - четвертий ряд є підставою піраміди, він встановлюється паралельно лінії заднього борту.Биток розташовується в «будинку».Початковий удар проводиться відповідно до «Загальними правилами Піраміди».Все прицільні кулі, що впали в лузи при початковому ударі, зараховуються гравцеві, який здійснив удар, і це є підставою для продовження ним гри.Падіння битка в лузу при початковому ударі - штраф. Гра триває битком "з руки з будинку", відповідно до "Загальними правилами Піраміди".ведення гриУ грі "Піраміда класична" передбачається замовлення: "куля - луза". Перед ударом гравець повинен назвати номер кулі або вказати на нього, а також вказати конкретну лузу, в яку він має намір зіграти (забити) цю кулю.Гравцям зараховуються тільки ті забиті прицільні кулі, які вони замовили перед ударом, а також кулі, що впали в лузи внаслідок удару, при якому була забита замовлена куля в замовлену лузу. До нанесення удару замовлення може бути змінене, але після удару зміна замовлення не приймається. Замовляти можна за однієї ударі тільки одну прицільну кулю. Падіння битка в лузу - штраф. Гра триває битком "з руки з будинку". Гравець продовжує серію ударів поки не завершить партію, набравши 71 очко або більше, або не заб'є замовлений прицільну кулю в замовлену лузу, або порушить правила гри. Якщо правила гри не порушені і в лузи чи не забитий жодну прицільну кулю, в гру вступає суперник, приймаючи цей стан справ куль на столі. При порушенні правил з поточного рахунку гравця-порушника списується п'ять очок, а до поточного рахунку суперника додається п'ять очок.Якщо при штрафному ударі биток не покинув ігрове поле столу, то гра продовжується з позиції, що склалася. Якщо биток покинув ігрове поле столу, гра триває "з руки з будинку" відповідно до "Загальними правилами Піраміди". Кулі зі столу на полицю за штраф у цій грі не знімаються.Прицільні кулі, забиті з порушенням правил, а також такі, що вискочили за борт і впали в лузи без замовлення, виставляються на точку лінії повернення. В процесі гри підсумовуються очки всіх забитих куль внаслідок правильних ударів за вирахуванням штрафних очок. 

рахунок очок.      Кількість очок, які нараховується гравцеві за забиту кулю, відповідає номеру кулі. Однак при цьому є деякі особливості при підрахунку очок:- за кулю з номером 1 (він іменується «тузом»), гравцеві нараховується 11 очок;-якщо гра зводиться до останнього шару (на столі залишається один прицільну кулю) і при цьому ні у одного з гравців немає 70 очок, перемога в партії присуджується гравцеві, який забив останню прицільну кулю, тому що за нього нараховується ще додатково 10 очок.Гра за рахунку 70: 70 Якщо в процесі гри, після того як забитий останній прицільний шар, кількість очок у обох суперників виявиться рівним: 70 і 70, то гра триває до повторного забивання в лузу останнього прицільного кулі.При цьому остання забита прицільна куля виставляється на точку і перший удар по ньому проводиться битком «з руки з будинку». Гравець, який повинен зробити цей удар, визначається переможцем розіграшу, як при початковому ударі. Далі гра продовжується на загальних підставах. Гра завершується після першого забивання цієї кулі правильним ударом в замовлену лузу, або після першого штрафного.Правила можуть не містити всіх можливих ситуацій, що виникають під час змагань. Ситуації, які не мають відображення в Правилах, вирішуються Головною суддівською колегією. Її рішення опротестовуватися не можуть.Гра ведеться стандартним комплектом куль. 

Інформація з ресурсів:

https://billiard.ru

http://www.80store.ru 


Перейти на головну